(Gondolatébresztő vélemény levél)
A tököli választó polgárok és egyéb szervezetek élet minőségüket javító kéréseikre, kérdéseikre gyakran kapják azt a választ az önkormányzattól vagy a polgármestertől – már ha egyáltalán válaszra méltatják a kérdezőket -, hogy NINCS RÁ PÉNZ! De miért is nincs rá pénz? Mert az önkormányzat és a polgármester gazdasági elképzelései és döntései miatt a Szigetszentmiklósi járás városai közül 2016. évben Tököl város költségvetési bevételei és az egy főre jutó költségvetési bevétele is a legalacsonyabb volt!
A fenti állításainkat igazolják a környező városok (Dunaharaszti, Szigetszentmiklós, Szigethalom, Halásztelek, Dunavarsány) 2016. évi költségvetési bevételei:
Dunaharaszti 5 867 952 939 Ft 20396 fő
Szigetszentmiklós 5 840 166 000 Ft 34417 fő
Szigethalom 1 909 301 000 Ft 17035 fő
Dunavarsány 1 875 931 000 Ft 7416 fő
Halásztelek 1 160 967 000 Ft 9183 fő
Tököl 1 126 719 000 Ft 10106 fő
Az egy főre jutó költségvetési bevétel:
Dunaharaszti | 287 701 Ft/fő |
Dunavarsány | 252 957 Ft/fő |
Szigetszentmiklós | 168 237 Ft/fő |
Halásztelek | 126 426 Ft/fő |
Szigethalom | 112 081 Ft/fő |
Tököl | 111 480 Ft/ fő |
Ezen kívül az önkormányzat ” a tököli szellemiség önként vállalt támogatása ” megjelöléssel minden évben közel 200 millió Ft. – ot, a Kossuth Lajos úti új BÖLCSŐDE árát költi el évek óta veszteséges tevékenységei – uszoda, sportcsarnok, művelődési ház – finanszírozására, különféle szervezetek támogatására, melyek közül jó néhány nem is Tökölön tevékenykedik, továbbá egyéb nem kötelezően ellátandó feladatokra. Ezért nem jut többek között pénz: járdaépítésre, közvilágításra, gyalogátkelő helyek kialakítására, csapadékvíz elvezetésre, önkormányzati épületek – volt egészségház – és intézmények – óvodák – felújítására, karbantartására, eszközeik pótlására, tetőik szigetelésére.
Helyi orvosi ügyeletre, megfelelő színvonalú hó eltakarításra és csúszásmentesítésre. Nagy felháborodást váltott ki a lakosságból az elmúlt hetekben elvégzett nem megfelelő minőségű hó eltakarítás és síkosság mentesítés. Nem tudjuk, hogy a vállalkozó nem végezte e el rendesen a munkáját, vagy az önkormányzat nem biztosított kellő fedezetet a munkálatok megfelelő színvonalú elvégzésére. Elvárjuk az önkormányzat mielőbbi válaszát. Használható vasúti gyalogátkelő kialakítására, önkormányzati fenntartású utakon közúti táblák kihelyezésére (szinte minden önkormányzati fenntartású úton a jobb kéz szabály betartása alapján lehet közlekedni, ami balesetveszélyes), a Pesti úti lakótelepen gyógyszertár, a vasúton túli városrészben alapellátást biztosító bolt létesítésének és működtetésének elősegítésére. 25 év alatt nem jutott pénz a régi temetők rendbetételére. És sorolhatnák tovább. Amire viszont van pénz ! A Soroksáron élő, tudomásunk szerint nyugdíjas polgármesternek ( melyekről elfelejtette tájékoztatni a választókat ) 5.5 milliós új autó beszerzésére, munkába járásra , hivatali és magánhasználatra, út nyilvántartási vezetési kötelezettség mellőzésével, ( vagyis úgy használhatja a hivatali gépkocsit, mintha a sajátja volna ) csak mindezt közpénzből, melyre a választási programjukban a választóktól nem kértek és így nem is kaphattak felhatalmazást. A versenyképtelen évek óta veszteséges önkormányzati intézmények, gazdasági társaságok közpénzből való finanszírozására, mindeközben az önkormányzat semmit nem tesz a veszteségek mérséklésére illetve megszüntetésére.
Értelmetlen pénzköltésekre, mint a régi iskola lebontására (a felújítása helyett) és a helyén létesített semmi funkcióval nem rendelkező és senki által nem használt zászlóparkra. Működő és korábban felújított óvoda lebontására és a helyén 30 férőhelyes bölcsőde építésére, miközben a meglévő 60 férőhelyes bölcsőde óvodává lett átalakítva. Több mint 1 km betonjárda felbontására és újjáépítésére térkővel, miközben az út másik oldalán (és a település sok részén) nincs járda. A rossz helyen, a temető mellett felállított köztéri szoborra, mely nehezen megközelíthető és így semmi nevelő hatással nincs a tököli fiatalokra. Egyes önkormányzati épületek ( polgármesteri hivatal ,régi Öno épülete ) tetőszerkezetének kb. tíz évenkénti indokolatlan cseréjére miközben más önkormányzati épületek beáznak. A tököli polgárok közül sokan értetlenkednek azon, hogy nincs olyan önkormányzati képviselő, aki azt mondja, ezt lehetne,kellene másként is csinálni, és olyan költségvetési rendeletet megalkotására tesz javaslatot, ami a lakossági igényeket figyelembe veszi. Ugyanis a költségvetési rendelet megalkotása – vagyis a prioritások meghatározása – kizárólag a képviselő testület hatásköre és FELELŐSSÉGE! Míg a polgármester csak a rendelet VÉGREHAJTÁSÁÉRT felel. Tegyenek róla, hogy ez Tökölön is így legyen!
2017.02.15 a tököli Sziget Civil Kontroll és Érdekképviseleti Egyesület vezetősége
Forrás: Facebook
Erdekes az iras, orulok, hogy olvashattam. En ugyan csak harom es fel eve elek itt, de igyekszem beilleszkedni , de en is latok olyan dolgokat, amik jobban mehetnenek. Szeretnek aktivan resztvenni a varos kozossegeert a munkaban.