A rendszerváltás utáni eladott ingatlanok Tökölön

Felelőtlen közvagyonkezelés? Hozzá nem értés? „Mintaszerű gazdálkodás”? Vagy imázs építés közpénzből?    Ezekre a kérdésekre kerestük a választ!

  1. évben az eladott ingatlanok számáról kértünk tájékoztatást Tököl város képviselő testületétől illetve a polgármestertől a rendszerváltástól napjainkig. Sajnálatos módon érdemi értékelhető választ a mai napig nem kaptunk mi sem, ahogy azt sokan más kérdésfeltevők is tapasztalhatták, tapasztalhatják Tökölön (lásd legutóbb fedett buszmegállók esete az üdülőterületen). Kérdésfelvetésünk lényege az volt, hogy minden érdeklődő számára nyilvánvaló legyen, hogy az értékesítés a közjót szolgálta- e, vagy valami egészen mást?

Az alábbiakban bemutatunk egy kimutatást az ingatlan, részvény és egyéb értékesítésekről melynek forrása a Tököli Tükör című önkormányzati kiadvány. A kimutatás pontosságát ez a tény nyilván behatárolja.

Önkormányzati ingatlan, részvény értékesítések és egyéb bevételek kimutatása a rendszerváltást követően Tököl városában:

Pesti úti lakótelep: lakás: 470 db (KVSZ- től átvéve)

TÖÁR Kft. ált. értékesítve lett 404 db lakás (nincs adatunk arról, hogy 66 db lakással mi történt? )

Más helyen olvasva átadásra került 620 db lakás

Forrás: Tököli Tükör (értékesítő nincs megnevezve)

Várható értékesítés 200 db lakás

Forrás: Tököli Tükör (értékesítő nincs megnevezve? )

Öregek otthona: 1 db

Inkubátorház: 2 db

Parancsnoki épület:1 db

Az iskola nem került értékesítésre

Régi megnevezéseket használva:

Gyertyaöntő: 1 db

Pékség: 1 db

Lakóépület: 5 db

Korház: 1 db

Kollégium épülete: 1 db

Építési telek: 41 db

Pesti úti ltp. tételei összesen: 458 db (+ 416 lakás? )

Egyéb eladott lakások: 12 db

(Akácos út 6 db, Rózsa, Kolozsvári, Kossuth L, Hősök tere, Fő út 66. Fő út 32/b 1 – 1 db)

Tanácsi lakások értékesítése: 30 db (nem található részletes kimutatás)

 

Beépíthető belterületi ingatlan: 7 db

(1 ha 581 m2 től 715 m2 -ig)

Családi házzal be nem építhető ingatlan: 2 db

(403 és 1029 m2)

Külterület: 5 db

(605 m2 től 2332 m2 ig)

Zártkert: 2 db

(317 és 555 m2)

Üdülőterület: 48 db

(415 m2 től 1207 m2– ig)

Gyermektábor értékesítése: 1 db

Üzlethelyiségnek alkalmas terület Piactér ért.:  4 db

Építési telkek értékesítése Pap-kert: 8 db

Bonhardt-kert: 4 db

Akácos út: 4 db

Diófa út: 4 db

Tomicsek kft. részére: 1 db (300 m2)

Egyéb ingatlan: 9 db

(403 m2 től 13.054 ha ig)

Vállalkozók által bérelt telkek értékesítése: 14 db

(41 m2 től 140 m2 ig)

Szeméttelep előtti terület értékesítése (10 ha): 2 db

Csépi úti temető melletti terület értékesítése: 1 db (097/1 hrsz. 1.0227)

ATEV részére a 0176/2 hrsz. terület értékesítése: 1 db

Földterületek értékesítése (983/2, 983/3, 0109/5): 3 db

Vízállások értékesítése (Soroksári Duna ág): 8 db

EVIG üdülő értékesítése: 1 db

Önkormányzati részvénycsomagok értékesítése: 10 db

TIGÁZ részvények értékesítése (a közmű lakossági közreműködéssel valósult meg)

Üdülő területi gázhálózat értékesítése (a közmű lakossági közreműködéssel valósult meg)

MATÁV I-II részvények értékesítése (a közmű lakossági közreműködéssel valósult meg)

ELMŰ részvények értékesítése

Duna Kenyér részvények értékesítése

NYÉK részvények értékesítése

Magyar Kábel részvények értékesítése

Pm. Gyógyszertár PARMA részvények értékesítése

Pm. Mozi Váll. részvények értékesítése

PVCSV részvények értékesítése

Pm. Temetkezési Vállalat részvények értékesítéséről nincs adat

 

Összesen: min.   639 tétel –   max. 1055 tétel

 

Terület átminősítésből származó egyéb bevétel: 400 millió Ft. (Tököl Airport Rt.)

 

Megjegyzés: a Magyar Államtól és a KVSZ-től az önkormányzat által térítésmentesen átvett vagyon könyv szerinti értéke 98.5 M Ft volt. A rendelkezésre álló adatok alapján az önkormányzat a könyv szerinti érték alatt értékesített jó néhány ingatlant lásd inkubátorház, gyertyaöntő, pékség és kórház. Egy öregek otthona ingyenesen került átadásra.

Véleményünk szerint sajnálatos módon az önkormányzatnak a sok ingatlan és részvény értékesítés ellenére sem sikerült megőriznie illetve bővítenie jó néhány olyan közszolgáltatást, mely polgárai jó létét szolgálta. Ilyenek például az öregek napközi otthoni ellátásának megtartása, házi gondozási szolgálat bővítése, helyi orvosi ügyelet megőrzése, a közétkeztetés önkormányzati intézményi fenntartása. Jó néhány közszolgáltatás kiszervezése – mely kötelezően ellátandó önkormányzati feladat – oly módon lett megoldva, hogy a felek a szerződés lejártát követően számolnak el egymással (tíz – tizenöt év múlva). Miközben önkormányzati intézményi keretek között működtet olyan tevékenységeket , melyek évek óta több tízmilliós veszteséget termelnek illetve támogatott közpénzből olyan szervezeteket, melyek semmilyen közfeladatot nem látnak el a városban, illetve semmi köze nem volt Tökölhöz. Mára eladni való már nincs. A település fejlesztései EU-s támogatásból és nagyrészt hitelek felvételéből erednek. Sok esetben úgy tűnik, hogy az egyik hitelfelvétel pótolja a másikat.

A címben feltett kérdésekre, felelőtlen közvagyonkezelés? Hozzá nem értés? „Mintaszerű gazdálkodás”? Vagy imázs építés közpénzből?

Úgy véljük a félrevezető „mintaszerű gazdálkodás” kivételével bármelyik, illetve mindhárom együttesen igaz lehet.  Döntsék el Önök!

Fentieket ajánlja az Önök szíves figyelmébe!

Tisztelettel a tököli Sziget Civil kontroll Egyesület

 

 

Facebook hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.